Herluf Thing er sovet ind, 102 år gammel. Æret være hans minde.
Kategori: Soldaterhjem
KFUM’s Soldatermission har modtaget en bevilling på 40 millioner kroner fra A.P. Møller Fonden til at bygge et nyt soldaterhjem i Haderslev. Bevillingen gør det muligt at skabe moderne rammer for danske soldater, veteraner og deres pårørende.
For sergent Elisabeth Enemark Damtoft er kristne værdier ikke kun noget, der hører kirken til. De er en del af hendes hverdag i Forsvaret, hvor hun snart får ansvaret for en gruppe soldater.
Veteraner genopbygger en gammel Maersk-redningsbåd i Varde
Bladet er fyldt med inspirerende beretninger, nyheder og perspektiver på arbejdet for soldater, veteraner og pårørende. I dette nummer kan du bl.a. læse om, sergent Elisabeth Damtoft syn på det at møde andre med kærlighed, når man er kristen.
Det var ikke noget, parret havde overvejet før. Men idéen om en ny udfordring, et meningsfuldt fællesskab – og en god portion eventyr – fangede dem.
Efter år med uro og kamp for ro har veteranen Anders fundet et sted, hvor livet kan gro på ny. Fra drivhuset til hverdagsrutiner – læs, hvordan han langsomt genopbygger sit liv og håbet for fremtiden.
Bladet er fyldt med inspirerende beretninger, nyheder og perspektiver på arbejdet for soldater, veteraner og pårørende. I dette nummer kan du bl.a. læse om, at fællesskab er afgørende for, hvordan vi sikrer, at værnepligten bliver en god og udviklende oplevelse for unge.
Sidsel og Patrick tager afsted som soldaterhjemsledere til Letland
Selvbetjening er nu en mulighed.
Det sker lørdag den 13. september i Fredericia.
Den 1. august 2025 tiltræder Charlotte og Orla Lund Svinth som nyt lederpar af KFUM’s Soldaterhjem i Karup.
Soldatervennerne Anne Weinreich og Niels Aage Petersen vinder hovedgevinsten i KFUM’s Soldatermissions landslotteri.
For første gang nogensinde har KFUM’s Soldatermission åbnet soldaterhjem i Grønland. Med base i Kangerlussuaq og i tæt samarbejde med Arktisk Kommando bliver det nye hjem et trygt fristed for både elever og ansatte i Forsvaret præget af nærvær, hjemmebag og fællesskab.
Fredericia: Over 400 gæster deltog i åbningen af en ny og større genbrugsbutik til skøn musik af SMUK – Slesvigske Musikkorps.















